PLATANAKIA ECOLOGICAL ROUTES για το Σωματείο Α.Μ.Ε.Α. Ο ΣΩΤΗΡ την Κυριακή 19 Μαρτίου 2023

Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε την Προκήρυξη:

Στην ξεχωριστή τοποθεσία «Πλατανάκια» δίπλα στο Πανόραμα Θεσσαλονίκης ετοιμάσαμε τρείς ξεχωριστές διαδρομές που η κάθε μία θα σας περπατήσει σε διαφορετικά μονοπάτια και ομορφιές της περιοχής που ακόμα και οι μυημένοι δεν φαντάζονται την ομορφιά των τοπίων που κρύβεται σ αυτό το κομμάτι, στις πλαγιές του Χορτιάτη. Τα έσοδα της εκδήλωσης θα διατεθούν υπέρ του Φορέα μας.

ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ-ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
1. Platanakia NATURA Path 3,800 M
2. Platanakia ECOLOGICAL ROUTE 12.700 M
3. Platanakia TOUR ROUTE 31500
Α.Η διαδρομή NATURA Path σας κάνει μια περιήγηση στον άμεσο χώρο περί της εκδήλωσης, ανεβοκατεβαίνοντας τις κατάφυτες όχθες του ρυακίου που διασχίζει την περιοχή και περιβάλετε από πανύψηλα πλατάνια ,πεύκα και οξιές σε διαγραμμένα μονοπάτια. Μπορούν να λάβουν μέρος και παιδιά πάνω από 12 ετών συνοδευόμενα φυσικά από τους γονείς τους η τον κηδεμόνα τους με άδεια του γονέα.
Β. Η διαδρομή ECOLOGICAL ROUTE ξεκινά δίπλα από το περίπτερο που βρίσκεται στην περιοχή και περνώντας απέναντι το ρυάκι ,σκαρφαλώνει στην κορυφή που βρίσκεται πάνω από τα Πλατανάκια και που μας δίνει την πρώτη πανοραμική της περιοχής. Στην συνέχεια κατηφορίζει προς την ασφαλτική οδό την οποία και διασχίζει κάθετα (ΜΕ ΠΡΟΣΟΧΗ ΚΑΙ ΜΕ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ) ακολουθώντας τις ενδείξεις, ανεβαίνει κάθετα την πλαγιά μέχρι το σημείο που στρίβει δεξιά και ακολουθώντας τα σημάδια φτάνει στο εκκλησάκι του Αγ. Ευσταθίου και κινείται στα όρια της περιοχής «Κισσός 1» περνώντας από τις δεξαμενές και μπαίνει στο μονοπάτι προς την κορυφή. Λίγο πριν όμως στρίβουμε αριστερά σε διαμορφωμένο χωματόδρομο στα 5500 μ. περίπου και συναντάμε σταθμό τροφοδοσίας. Από εδώ απολαμβάνουμε την πανέμορφη Θέα που απλώνεται μπροστά μας και πλέον κατηφορίζουμε προς την Θέρμη. Περνώντας μέσα από τους δρόμους του ΖΕΠ. ΚΙΣΣΟΣ κατηφορίζουμε την αντιπυρική και στην συνέχεια κόβουμε δεξιά και φτάνουμε στον δρόμο που ανεβαίνει από φράγμα Θέρμης προς Πλατανάκια που ακολουθώντας τον φτάνουμε στο τέρμα της διαδρομής διασχίζοντας τα τελευταία 2 χλμ μονοπάτι κατάφυτο, απότομο &κατηφορικό και φτάνουμε στο τέρμα
Γ. Η διαδρομή Platanakia TOUR ROUTE ακολουθεί το ίδιο ίχνος μέχρι τον πρώτο σταθμό τροφοδοσίας. Σ αυτό το σημείο στρίβουμε αριστερά και για 500 μ περίπου ανεβαίνουμε πετρώδες μονοπάτι σε απότομή πλαγιά μέσα από πυκνούς θάμνους και πυξάρια. Η θέα από την κορυφή μας αποζημιώνει κοιτάζοντας προς όλες τις κατευθύνσεις. Στην συνέχεια κατηφορίζοντας βρίσκουμε το μονοπάτι που μας ανεβάζει στον δρόμο που πάει στην κορυφή του Χορτιάτη. Τον ακολουθούμε πηγαίνοντας δεξιά μέχρι το σημείο που κόβουμε δεξιά για να φτάσουμε στο καταφύγιο Χορτιάτη όπου θα υπάρχει σημείο ελέγχου. Θα συνεχίσουμε κινούμενοι δεξιά και περιμετρικά , σε χωματόδρομο ,ανεβαίνουμε τις απότομες κόψεις που στο τελείωμά τους μας βγάζουν σε μονοπάτι που στρίβουμε αριστερά, που μετά από ένα σημείο γίνεται κακοτράχαλο και κατηφορικό και μας βγάζει στον ΚΙΣΣΟ Νο 2. Από εδώ ακολουθώντας τον άνετο, ίσιο και φαρδύ χωματόδρομο περνάμε από την καλύβα του Σαρακατσάνου , όπου υπάρχει ένα όμορφο ξωκλήσι και στην συνέχεια φτάνουμε σ ένα εγκαταλειμμένο μαντρί. Εδώ κατηφορίζουμε, πότε από χωματόδρομο και πότε από μονοπάτια (γι’ αυτό θέλει προσοχή μεγάλη στα σημάδια) μπαινοβγαίνοντας συνεχώς και φτάνουμε στα ερείπια της Μερσινούδας. (Χωριό που καταστράφηκε από τον Γερμανικό στρατό στον πόλεμο).Αφού διασχίσουμε το χωριό συναντάμε το μονοπάτι της Αλεπούς που μας οδηγεί τραβερσάροντας και με ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΤΟΠΙΑ στην Τ. λίμνη Τριαδίου την οποία και περνάμε κυκλώνοντάς την!!! Και από την απέναντι πλευρά ανηφορίζουμε απότομα για 200 μ περίπου και μπαίνουμε σε ανηφορικό για 2 χλμ χωματόδρομο αντικρύζοντας μπροστά και δεξιά μας την κορυφή του Χορτιάτη. Στην διασταύρωση που συναντάμε πάμε αριστερά στη διχάλα σε έναν ελικοειδή με ελαφρά κατηφορική κλίση με όμορφη βλάστηση και θέα μας ξεκουράζει λίγο πριν φτάσουμε στον δρόμο που ανεβαίνει από το φράγμα Θέρμης και που τον ακολουθούμε φεύγοντας δεξιά. Τα τελευταία 4 χλμ είναι τα ίδια με την διαδρομή ECOLOGICAL ROUTE και σας φέρνει στο τέλος της διαδρομής.
Πολλοί από εμάς, ενδεχομένως να ακολουθήσαμε κάποια τμήματα των παραπάνω διαδρομών. Πιστεύω όμως ότι ο συνδυασμός δίνει μια εξαιρετική εμπειρία και ευχαρίστηση και σ αυτούς που θέλουν να δοκιμάσουν τα όρια τους σ ένα τερέν που συνδυάζει δύσκολα σημεία αλλά και «γρήγορα» και σ αυτούς που θέλουν μια ξεχωριστή εμπειρία σ ένα τερέν που θα σε βάλει ευχάριστα στις μεγαλύτερες αποστάσεις βουνού. Όσο για το περιβάλλον, είναι σίγουρο πως θα εκπλήξει όλους ευχάριστα.
Βασικός στόχος της εκδήλωσης είναι η ευαισθητοποίηση μας για την προστασία του περιβάλλοντος (χλωρίδα & πανίδα) και ειδικότερα της Πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής που μας περιβάλλει. Χορτιάτης Σέιχ-Σου δάσος Κουρί, περιοχή Φιλύρου, Δερβένι, καθώς και την βελτίωση των αστικών χώρων πρασίνου.
Συμβολικά θα δοθούν στους συμμετέχοντες σακουλάκια ζώνης με την ένδειξη “ ΕCO “ για τα απορρίμματα στην διαδρομή.

Εγγραφές στην παρακάτω φόρμα:
Κέντρο Αποκατάστασης Κοινωνικής Στήριξης & Δημιουργικής Απασχόλησης Ατόμων με Αναπηρίες «Ο Σωτήρ» | Τηλ.: 2310 820 655 & 2310 820 455 | info@kentroameasotir.gr